Elektrikli Bisiklet Amortisörleri (Teleskopik)

Yazar: Salih AKBIYIK Tarih: 20:13 Kategori: Yorum: Yorum Yap

tel1

Elektrikli Bisiklerlerdeki Amortisör Gerekli Midir?
Elektrikli bisikletin genelde trafiğin az olduğu ara sokaklarda veya arazilerde kullanıldığını varsayarsak amortisör ihtiyacının arttığını söyleyebiliriz. Çünkü bozuk yollardaki çukurlar ve engebeli arazilerin sebep olacağı darbe ve sarsıntıların hissedilmemesi için amortisör şart.
amortisor
Elektrikli Bisiklerlerdeki Amortisör Gerekli Midir?
Elektrikli bisikletin genelde trafiğin az olduğu ara sokaklarda veya arazilerde kullanıldığını varsayarsak amortisör ihtiyacının arttığını söyleyebiliriz. Çünki Türkiye şartlarında ara sokaklardaki yolların bozuk olması ve ya arazilerin engebeli yollara sahip olması elektrikli bisiklette bu çukurların ve engebeli arazilerin sebep olacağı darbe ve sarsıntıların hissedilmemesi için amortisör şart. Aksi takdirde elektrikli bisiklet sürerken kullanıcılar rahatsız olabilir. Peki mevcut amortisör sistemi bu darbeleri ne kadar emebiliyor? Bu konuda bizler de test ettiğimiz modelle ilgili bilgilerimizi aktaralım. Öncelikle modelin kataloğunda elektrikli bisikletin teleskopik amortisöre sahip olduğu yazıyor.
Elektrikli Bisiklerlerdeki Teleskopik Amortisör Nedir?
Teleskopik amortisörler tekerlek kısmına bağlı içi yağ dolu silindir şeklindedirler ve aracın gövdesine bağlı çubuk piston grubu olmak üzere iki ana parçadan meydana gelirler. Silindir kısmının dış zarfı iki kat olup ara kısım yedek yağ deposu vazifesini görür. Piston çubuğuna silindirin üst tarafına geçen koruyucu toz tüpü ve silindir içinde işleyen piston bağlıdır:
amortisor
Bu tip amortisörlerin çalışma şekli şöyledir: Eğer tekerlek bir darbe alırsa, amortisörün bu sıkışma stroku esnasında silindirin alt kısmındaki süpap kapanır. Yağ basıncı piston üzerindeki süpabı açar ve yağ pistonun üst kısmına geçer. Bu kısımda aynı zamanda piston çubuğu bulunduğundan fazla yağ bir boru vasıtasıyla yedek depoya gönderilir. Bu borunun ucunda bir supap daha mevcuttur. Bu işlem sırasında amortisör yukarı doğru olan yay hareketini yumuşatır, darbeyi söndürür, amortisörün aşağı doğru tepkisi lastiği yola bastırır, zıplamasını önler.
teleskopik-amortisor
Tekerleğin düşmesi sırasında amortisör şöyle çalışır: Amortisörün açılması esnasında yağ önce silindirin alt başındaki süpaptan içeri girer. Piston üzerindeki süpap tek taraflı olduğundan kapanır ve piston üstündeki yağ ince borudan geçerek yedek depoya ve oradan silindire girer ve geri gelme mukavemetini temin eder. Bu işlem sırasında amortisör tekerleğin düşmesi ile yayın birden boşalmasını önler, darbeli açılımı frenler, tekerleğin yola yumuşak bir hareketle oturmasını sağlıyarak, zıplamasına engel olur.
Görüldüğü gibi yağın ince boru ve süpaplardan geçmeye zorlanması amortisörün hareketini, ters yönünden bir direnç göstererek sarsıntı doğuran enerjiyi ısıya çevirip yutmasına imkân sağlar. Dikkat edilecek diğer bir husus da amortisör içinde ısınan yağın her zaman bir yönde hareket etmesi ve böylece kendini ve cihazı soğutmasıdır.

0 yorum :